poniedziałek, 9 lipca 2012

Różnice

Nie mogę,no po prostu nie mogę.
Nie lubię kiedy inni ludzie porównują moje dziecko do swojego.
Bo ich to już od 4miesiąca siedzi,od 6 raczkuje a od 10 chodzi.
Bo je tyle i tyle,takie i takie rzeczy,bo je samo już od dawna.
Bo nie korzysta z butelki,mleka nie pije albo pije tylko z kubka.
Bo nie używa smoczka a na nocniku już od kilku miesięcy robi kupkę.
Mogłabym tak wymieniać milion spraw.
Sytuacja taka: znajomi mają 3 tygodnie starszą córeczkę od mojej.Od 2 tyg życia karmiona kleikiem ryżowym,kaszki podawane od 2 miesiąca(kiedy to każda z nas wie że kaszki są po 4 miesiącu).Soczki Gerber czy Bobovita też od 2 miesiąca a obiady dla dorosłych od 3.Rosła i przybierała na wadze w zastraszającym tempie.Wyglądała jak pulpecik a nasza Zuzia w porównaniu z nią to kruszynka.
Matka tej dziewczynki mówi do mnie(tak gdzieś jak Zuza skończyła 2,5miesiąca):"daj jej kaszki zobaczysz jak będzie ładnie spała i będzie spokojna".Ja nie chciałam jej dać tej kaszki tak wcześnie.Ale P. mówi może spróbujmy bo Oni dają.
Tylko ja nie jestem Oni,ja wychowuję swoje dziecko tak jak ja uważam i ich rady nie są dla mnie wyznacznikiem.W efekcie tak wczesnego dawania dziecku wszystkich tych produktów mała ma uczulenie chyba na wszystko.Tych soczków nie może pić bo zaraz wyskakują jej plamy,jajka nie może,czegoś tam nie może...Mleka nie piła ani nie widziała odkąd skończyła te 2 miesiące.Cały czas pije kaszki.
Kolejna sytuacja.Byłam w PL w maju,sąsiadka ma wnuka młodszego od Zuzi o 3 miesiące i tu właśnie kolejne dobre rady."Wyjmij jej tego smoka,nasz smoka nie używa, już nie używa butelki,pije tylko ze szklanki."Pytam a mleko jak pije?"Nie pije wcale".Wg mnie takie dziecko powinno pić jeszcze mleko albo powinno się je zastępować innymi produktami mlecznymi(serki,jogurty itd.)a sąsiadka na to:"Moja Gośka prawie wcale mleka nie piła a jaka gruba",z tego to się uśmiałam.
Cóż ile ludzi tyle opinii ale po co porównywać jedno dziecko do drugiego?
P. mówi bo Noemi (córka tychże znajomych) to już tak fajnie chodzi.Kiedy nasza Zuzia będzie tak chodzić?
Bo Noemi wykonuje polecenia które do niej kierują rodzice.Bo Noemi to i Noemi tamto.
Tylko widać mało czasu spędza ze swoją własną córką która też wykonuje polecenia,mówi,pokazuje co chce a czego nie chce.Można się z nią normalnie dogadać.A z Noemi niestety nie.
Niestety nic nie poradzę na tego typu sytuacje,wszystkie "cenne" rady przyjmuję ze spokojem,jednym uchem wpuszczam a drugim wypuszczam.
Wiadomo że każde dziecko jest inne,każde inaczej się rozwija.A w tym wieku w jakim są nasze dzieci różnica w rozwoju jest bardzo widoczna.
Wiadomo też że bloga prowadzimy po to żeby nasze dzieci miały kiedyś pamiatkę,że czasem chcemy się wyżalić albo pochwalić nowymi umiejętnościami swojego dziecka.I wiem że założenie bloga (za pomysł jeszcze raz serdecznie dziękuję Rashly)było dobrym pomysłem.Wiem że nikt na mnie nie naskoczy bo ty się chwalisz czy się żalisz,bo jego dziecko jest lepsze bo robi więcej rzeczy niż moje.
Kiedy jest mi źle ktoś napisze dobre słowo,pocieszy a kiedy jest mi dobrze jestem szczęśliwa,mam się czym pochwalić to cieszycie się razem ze mną.

Dziękuję że mogę z Wami tu być.

7 komentarzy:

  1. Pierwsze slowa w mojej glowie?!
    "O MOJ BOZE?!?!?!"
    Czy ta baba to do jakiegos pediatry chodzi?
    Czy ona rozum stracila?
    ciekawa jestem co teraz dziecko bedzie jadlo jak na wszystko jest uczulone, a o problemach z zoladkiem nawet nie chce myslec!
    Jak to dobrze ze nie bierzesz przykladu z ludzi ktorzy przykladu nie powinni dawac.
    A ludzie starej daty.. powinni isc z nowosciami a nie ciagle "bo moja niep ila to wnuczka tez nie musi" masaka!
    Mleko dziecko powinno pic do 3 rozku zycia.
    Jakies! ale mleko.;/
    nie wazne z czego, jedno wola ssac inne wola pic z kubka, no coz to juz od dziecka zalezy. ja mojej ostatnio daje pol butelki ze smokiem, mleka krowiego z kapka cieplej wody, bo mi sie nie chce podgrzewac i jakos nie moglam sie oswoic przez chwiel z butla, ale za moment sobie przypomniala ze kiedys pila z niej cos.
    Co prawda nie lubi pic z butelki, ale jak bardzo chce mleka to wypije;)
    nie rozumiem ze ludzie tak wymagaja od innych zeby wszyscy robili tak samo.
    Przeciez kazde dzieck jest inne.
    Ti nie produkty z fabryki.
    Nic sie nie martw, powinnas byc dumna ze nie robisz czegos takiego jak Ci ludzie bo wtedy dostalabys zjebe od nas:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo wylaczylas moderacje obrazkowa!! super!:)

      Usuń
    2. Ola tu nie ma żadnych pediatrów,są lekarze ogólnie ale jakichś specjalności to oni nie mają.Co do problemów dziecka z żołądkiem to już się pojawiają.Ostatnio co chwila ma jakieś problemy,a to biegunka a to wymioty.Nawet w szpitalu wylądowała bo nie mogła jeść nic tylko wymiotowała,mało się nie odwodniła.
      Jak zaczęła dostawać kaszki mając 2 miesiące była ospała i ociężała,zamulona słodką i ciężką dla tak malutkiego żołądeczka kaszką.Dziecka nie było praktycznie,ono spało prawie non stop.

      Usuń
    3. I jak wyłączyłaś moderację obrazkową, bo ja bezskutecznie próbuję

      Usuń
    4. pulpit nawigacyjny-ustawienia-Posty i komentarze,i tam masz pytanie:włącz moderację obrazkową?Zmieniasz na NIE i tyle:)

      Usuń
  2. hehehe taaaak moje dzieci na dietę wysyłano bo takie pulchniutkie heheheh :-)

    cóż każda z nas wie co robić, rad warto słuchać, przecedzać, wykorzystywać to co uważamy za słuszne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre rady zawsze były w cenie :) tak jak w cenie jest możliwość wyboru:słucham ńie słucham, próbuję nie próbuję, niech sobie gadają dalej niech się odwalą :)

    OdpowiedzUsuń